“Hoeveel tijd hebben we nog?” is een veel gestelde vraag. Verstreken tijd is een abstract begrip, moeilijk te begrijpen en nog moeilijker te beheren. Maar het leren omgaan met tijd is voor velen de eerste stap naar zelfstandigheid. Het is daarom belangrijk het begrip verstreken tijd goed te begrijpen om efficiënt te leren omgaan met tijd.
Sinds het ontstaan van de Time Timer is het gamma ,om nauwkeurig de resterende en verstreken tijd bij een opdracht aan te duiden, zo uitgebreid dat we graag verwijzen naar hun website om alle producten en wat nieuw is te bekijken.
De Time Timer helpt kinderen en volwassenen bij het verwerven van inzicht rond tijd (1 uur) , het plannen van een taak, een spel, een opdracht enz. omdat men visueel kan waarnemen hoeveel tijd hen nog rest. De rode schijf wordt tegen de wijzerzin op de gewenste tijd (max. 6O minuten) ingesteld. De rode zone duidt de resterende tijd aan en verdwijnt naarmate de tijd verstrijkt.
Het nieuwe model Timer Plus heeft een transparant kunststof glas waarmee de bekende rode schijf wordt beschermd
Met de Time Timer blanco kaarten biedt men nieuwe mogelijkheden om de Time Timer te gebruiken omdat je zelf creatief aan de slag kan gaan. Door visualisaties te plakken op de blanco voorkant of er met ene afwasbare stift op te schrijven, markeer je de tijdsverminderingen ipv het gebruik van cijfers.
Een softwareprogramma maakt het mogelijk om de Time Timer te projecteren op een groot scherm zodat het ook gebruikt kan worden bij examens, een activiteit in een klas of een quiz.
Op de website www.timetimer.nl kan je de verschillende producten bekijken